Medyczne opracowania statystyczne- co i jak

awie tych badań podejmują decyzję, czy produkować dany lek, czy nie. Artykuł o statystyce i nie tylko.Źródło informacji o potencjale rynkowymOdpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło inform

Medyczne opracowania statystyczne- co i jak Farmacja, jak każda inna dziedzina handlu i produkcji zmuszona jest robić odpowiednie badania rynkowe przed wprowadzeniem towaru na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie tych badań podejmują decyzję, czy produkować dany lek, czy nie. Artykuł o statystyce i nie tylko.

Źródło informacji o potencjale rynkowym

Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu. Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku. Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich.

Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.


Wikipedia i próba statystyczna

Próba statystyczna ? zbiór obserwacji statystycznych wybranych (zwykle wylosowanych) z populacji.

Zwykle stosuje się tzw. próbę losową, definiowaną formalnie w teorii statystyki jako ciąg zmiennych losowych o rozkładzie takim jak rozkład populacji.

Czasem, np. gdy istotne jest zbadanie również pewnej podpopulacji o niewielkiej liczebności, stosuje się próby ważone, w których elementy populacji mogą różnić się prawdopodobieństwem wejścia do próby. Wymaga to wprowadzenia wag poszczególnych obserwacji podczas analizy takiego zbioru danych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Próba_statystyczna


Wiele czynników determinujących sukces

Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.

Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.



© 2019 http://blys.com.pl/